Kupując drogi telefon masz pewne obawy co do jego ewentualnej naprawy. Jest to normalne w przypadku drogich sprzętów elektronicznych. Czy w takich sytuacjach istnieje ubezpieczenie telefonu? Jeżeli istnieje to co ono obejmuje? Jakie wysokie są opłaty ubezpieczenia? Gdzie można ubezpieczyć telefon? Oto pytania które się nasuwają przy zakupie drogiego smartfona.
Czy istnieje ubezpieczenie telefonu i gdzie go ubezpieczyć?
Oczywiście, że istnieje. Przy zakupie nowego telefonu można to zrobić np. u operatora bądź w innych ubezpieczalniach, które się w tym specjalizują. Zwykłe ubezpieczalnie z obawy przed licznymi nadużyciami ze strony swoich klientów, starają się unikać składania takich ofert.
Co obejmuje ubezpieczenie telefonu?
W zależności od ubezpieczyciela telefonu może to być ubezpieczenie od:
- pęknięcia wyświetlacza
- uszkodzenia na skutek błędów obsługi
- upadku
- zalanie płynem
- zwarcia
- implozji
- pożaru
- kradzieży
- uszkodzeń mechanicznych
Warto pamiętać o tym, że żadne ubezpieczenie telefonu nie ochroni cię przed zgubieniem smartfona.
Jak wysokie są opłaty ubezpieczenia telefonu?
Tutaj też jest to zależne od ubezpieczyciela. W jednych płacisz w skali roku, w innych w skali miesiąca. Postaram się przybliżyć ceny wybranych ubezpieczycieli:
Simplesurance
- w Simplesurance ubezpieczenie jest zależne od ceny telefonu w jakiej go kupiliśmy. Na co musimy zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy: nie obejmuje uszkodzenia na skutek błędów materiałowych i produkcyjnych, zużycia wskutek eksploatacji czy umyślnego uszkodzenia telefonu, nie odpowiada za zgubienie telefonu, umowa nie jest przedłużana automatycznie, zgłoszenie kradzieży należy zrobić w przeciągu 48 godzin od zajścia, w przypadku zgłoszenia szkody, udział własny uzależniony jest od ceny komórki.
- do 1100 zł – 174,95 zł w skali roku
- 1100 – 2200 zł – 239,95 zł
- 2200 – 3300 zł – 309,95 zł
- 3300 – 4400 zł – 349,95 zł
- 4400 – 6600 zł – 419,95 zł
Play
- w Play ubezpieczenie telefonu jest zależne od wartości telefonu w chwili kupowania. Pamiętaj że: umowę zawierasz na miesiąc i automatycznie przedłuża się na kolejny, w trakcie 12 miesięcy możesz zgłosić tylko 2 roszczenia, na zgłoszenie kradzieży telefonu, bądź jego uszkodzenia masz maksymalnie 2 dni robocze, zgłaszana przez Ciebie szkoda rozliczana jest bezgotówkowo. W przypadku kradzieży telefonu zostanie Ci dostarczony nowy smartfon, w przypadku naprawy MetLife rozliczy się bezgotówkowo, jeśli po kradzieży twój telefon będzie użytkowany przez osoby trzecie, rachunek za wykonane rozmowy będzie rozliczony do 4000, udział własny wynosi 49 zł przy wartości telefonu do 900 zł, 99 zł przy wartości od 900 do 1500 zł i 149 zł przy wartości powyżej 1500 zł.
- do 900 zł – 9,99 zł w skali miesiąca
- 900 – 1500 zł – 17,99 zł
- powyżej 1500 zł – 34,99 zł
Orange
- w Orange ubezpieczenie jest zależne od pakietu jaki wybierzemy ubezpieczając telefon. Składka za ubezpieczenie jest doliczana do abonamentu. Warto zwrócić uwagę na to: w przypadku uznania zgłoszonej przez Ciebie szkody, Twój udział własny zawsze wynosi 99 zł, Z ubezpieczenia możesz skorzystać tylko 2 razy do roku, Suma ubezpieczenia ulega pomniejszeniu o każde wypłacone odszkodowanie, W przypadku nieuprawnionego użycia Twojego telefonu ubezpieczenie pokryje koszty maksymalnie do 4000 zł.
- Standard – 7,99 zł w skali miesiąca
- Komfort – 14,99 zł
- Premium – 18,99 zł
Plus
- w Plusie ubezpieczenie zależy od ceny telefonu oraz abonamentu. Co ważne ubezpieczenie jest doliczane do abonamentu, który płacimy. Należy pamiętać o tym: Suma ubezpieczenia ulega pomniejszeniu o każde wypłacone odszkodowanie, Umowa zawierana jest na: 12/24/36 miesięcy w zależności od czasu obowiązywania gwarancji.
- 0 – 599,99 zł – 11,99 zł w skali miesiąca
- 600 – 999,99 zł – 14,99 zł
- powyżej 1000 zł – 22,99 zł